In dit nummer 06-2018

We zijn er weer!

Deze kreet zal voor veel van ons gelden. Als ik om mij heen keek afgelopen zomer dan heeft iedereen vooral genoten van het prachtige weer. Ik heb dat in ieder geval wel gedaan, wat mij betreft mag deze voor Nederlands/Belgische begrippen ongekend goede zomer dan ook ieder jaar terugkomen. De temperaturen en het aanhoudende goede weer in combinatie met het ingewortelde gevoel dat je ervan moet genieten voor zolang het duurt, heeft meestal niet echt bijgedragen aan een hoge arbeidsproductiviteit.

Volop aan de slag dus! Binnenkort gaan de eerste vakevents en vakbeurzen alweer van start. Veel bedrijven hebben ook een open huis of een event om het seizoen af te trappen. In deze Nail Design Magazine lees je weer verschillende achtergronden uit je vak. Een goed gevuld nummer met een schat aan informatie die je veelal direct in je dagelijkse praktijk kunt gebruiken!

Veel leesplezier! Tot ziens in Utrecht?

Readers' Choice Award

De eerste stemmen zijn ontvangen.
We hebben in de vorige editie de eerste producten voor de ‘Nail Design Magazine Readers’ Choice Award Benelux 2018’ gepresenteerd. De start van het tweede jaar van de ‘Nail Design Magazine Readers Choice Award’ heeft al geleid tot een behoorlijke berg met ingevulde stemformulieren. Deze Award voor het beste, meest innovatieve, meest gebruiksvriendelijke nagelproduct binnen tien verschillende categorieën in de Benelux is sinds vorig jaar een jaarlijks terugkerend event. Verderop lees je welke producten er voor de nominatie bij zijn gekomen en natuurlijk ook wat de Award ook al weer is, hoe het werkt en hoe je je stem kunt uitbrengen.

Goed om te weten

Wat zijn de risico’s van productvervuiling?
Productvervuiling kun je van twee verschillende kanten bekijken. Aan de ene kant de risico’s die het met zich meebrengt als het product waar je mee werkt vervuild is, maar aan de andere kant ook de risico’s dat je werkomgeving vervuild raakt door het product waarmee je werkt. In beide gevallen wil je de risico’s zo klein mogelijk houden. Om je bewust te laten zijn van deze risico’s en om te leren hoe je ze minimaliseert, gaan we hier in deze editie van Nail Design Magazine dieper op in.

Scheikunde

De basis, hoe zat het ook alweer?  (deel II)
In de vorige uitgave van Nail Design Magazine hebben we een begin gemaakt met deze reeks over scheikunde voor nagelstylisten. Voor het begrijpen van wat er in chemische zin gebeurt als je je producten gebruikt zijn de basis begrippen van scheikunde noodzakelijk. We waren in de vorige uitgave geëindigd met de verschijningsvormen of aggregatietoestanden van stoffen. We gaan nu verder met het uitleggen van de overgangsfases van de ene naar de andere aggregatietoestand.

Bedrijfsvoering

Het inzetten van een video voor jouw nagelstudio
Video is de laatste jaren niet meer weg te denken uit de online wereld. Ze zeggen zelfs dat tegen 2020, 98% van al het internetverkeer uit het bekijken van video’s zal bestaan. Dat het steeds belangrijker wordt, is te merken door de opkomst van Instagram en Facebook stories en ook de live-mogelijkheden breiden uit. Nu al geeft Facebook maar liefst 135% meer bereik aan een video tegenover een foto. Het grote voordeel van het medium “video” is dat het vaak laagdrempeliger is en een betere indruk geeft dan enkel tekst en foto’s.
Tijd dus om video in te zetten in jouw marketingplan. Maar ja, hoe begin je daar nu eigenlijk aan?