In dit nummer 03-2018

Verandering

Om ons heen verandert de natuur weer richting voorjaar, met weer nieuw leven na de wintermaanden. In de nagelmarkt verandert er ook voortdurend van alles, nieuwe inzichten, nieuwe producten, nieuwe kleuren.
Bij Nail Design Magazine verandert er ook het nodige, met nu een Nederlands/Vlaamse uitgave, een Frans/Waalse uitgave en een Deense uitgave is er stortvloed aan nieuwe ideeën voor artikelen en een meer internationaal gericht aanbod aan informatie. Vanaf de komende nummers zul je dit langzaam steeds meer gaan zien.

Ook dit frisse voorjaarsnummer staat weer vol met nieuwtjes, handige tips, vaktechnische achtergrond en artikelen die je op weg helpen om je bedrijf beter te maken. Zo lees je bijvoorbeeld in ‘bedrijfsvoering’ hoe je om kunt gaan met bezwaren van een klant als je haar iets probeert te verkopen. In ‘goed om te weten’ lees je of schoon ook echt schoon is. Heb je nog overtollige producten in je la liggen? Lees in ‘10x tips en tricks’ of ze bij het afval terechtkomen of dat ze een nieuw leven krijgen.

 

Bij ‘mail en win’ maak je kans op de award winnende Celina Ryden’s nail art penselen van Light Elegance. Doe ook mee!

 

We wensen je weer veel leesplezier en wellicht tot ziens in Utrecht tijdens Beauty Trade special van 7 t/m 9 april.

Modetrends voorjaar 2018

Ook voor dit voorjaar zit je hier weer goed voor de meest trendy looks voor het komend seizoen. De winterkleding kan weer worden opgeruimd om plaats te maken voor de nieuwe frisse voorjaars- en zomeritems. Hou bij deze grote schoonmaak rekening met de spijkerstof, een trend die eigenlijk altijd en overal goed lukt. Of ben je liever iemand die gaat voor de stipjes en de streepjes? Dan moet je absoluut eens kijken bij ‘stripes’, een trend die je echt moet hebben gespot dit jaar!
Wat je ook kiest, er zit ongetwijfeld leuke items voor je bij. Nail Design Magazine showt je de voorjaarstrends met bijpassende accessoires en uiteraard de bijbehorende nagels.

Hospitality

Beleving en verwachtingspatronen
In de voorgaande artikelen van Hospitality zette Suzanne Verbeek, eigenaar van Xazu, de drie fasen van ervaring op een rijtje: voor, tijdens en na de beleving en besprak ze de factoren die de beleving beïnvloeden door onder andere het inventariseren van omgeving en sfeer. In dit artikel beginnen we met de tweede factor die invloed heeft op een beleving, namelijk het verwachtingspatroon.

Tips & Tricks

De grote voorjaarsschoonmaak
Op het moment dat dit artikel geschreven wordt, doet nog niets aan het voorjaar denken. De dikke winterjas is nog nodig, het vriest net niet en er staat een gure oostenwind. Toch zal het niet lang meer duren voordat de lente zijn intrede doet. De temperatuur zal omhoog gaan, de bomen krijgen weer blad en de wereld krijgt weer een frisse blik. Hoog tijd dus voor een frisse wind door je salon, oftewel de grote voorjaarsschoonmaak. Nail Design Magazine geeft je tips & tricks hoe je dit aan kunt pakken in jouw salon.

Aroma

De invloed van geur in de salon
Je denkt er misschien niet altijd zo over na, maar de geur in je bedrijf, en dus ook in de salon, heeft vaak een sterke invloed op de reactie van de klanten die jouw salon betreden. Een lekkere geur spreekt een klant eerder aan dan de nare luchtjes van bijvoorbeeld acrylvloeistof. Naast dat je deze luchtjes kunt verminderen met een goede afzuiging, is het gebruik van een aroma in je salon ook een oplossing. In deze rubriek nemen we iedere editie een bepaalde geur onder de loep, die je door gebruik van geurstokjes, kaarsen of oliën in je salon kan gebruiken.